mandag 24. januar 2011

Ute av vinterdvalen


I går fikk jeg endelig vekket joggeskoene mine opp av vinterdvalen. Jeg er ingen stor tilhenger av trening på treningsenter, men å komme seg ut på tur, er kjempefin trening, og terapi for sjelen min. De siste årene har jeg vært kjempeflink (hvis jeg kan få si det selv) og kommet meg ut på tur hver eneste dag. Uansett vær og vind. Men så har jeg hatt en periode hvor jeg ikke har hatt det så veldig bra med meg selv, litt for mange tanker i hodet. Skulle jo tro at turene mine hadde hjulpet, men jeg har vært kjempeflink med å finne unskyldninger. For kaldt, for mye regn, for travelt....... Men i går fikk jeg endelig tatt meg sammen. Snørte joggeskoene på og kom meg ut på tur.


Jeg er veldig glad i å legge turen rundt Stokkelandsvannet. Synes det er så flott her, samtidig som det er sentrumsnært. I går var det masse mennesker ute og gikk, og det var så deilig at jeg måtte legge inn en ekstra runde når jeg var ferdig med den første. Det var ren terapi, og jeg har fått løst litt av flokene jeg har oppi hodet for tiden. Utrolig at det kan gjøre så godt. Plutselig føltes ting LITT lettere og jeg er mer optimistisk enn på lenge. Og på toppen av alt er det god trening. I dag fikk jeg ikke tid til å lufte joggeskoene, men i morgen skal jeg helt klart ta en ny tur. Gleder meg allerede.

5 kommentarer:

  1. Hei!
    Så herlig å være i gang med trim igjen! Ingenting gir overskudd som trening!!!

    Veldig koselig at du ble med på give awayen min, og at du vil følge bloggen min!!

    Tusen takk for titten her inne! Du tar veldig fine bilder!

    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  2. Ja det gjør virkelig godt for kropp og sjel og komme seg ut i naturen. Er så enig med deg at trening på helsestudio ikke er noe for meg, naturen har alt! Godt å høre du er på rette spor, nå kommer i tillegg snart våren. Vi har mye å glede oss over til, uansett Anne K.;-)))
    God klem og natta her i fra:-)

    SvarSlett
  3. Jeg er overbevist om at fysisk aktivitet er viktig for både kropp og sjel. Jeg tror det kan være en viktig faktor til å komme seg gjennom kriser i livet - det har jeg selv erfart. Det viktigste er at man holder på med aktiviteter en trives med.
    Kos deg på tur - uansett vær:-))

    Lykke til

    Klem

    SvarSlett
  4. Så flink du er som klarer å gå ut hver dag. Jeg har så lange og slitsomme dager på jobb at jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem..men håper arbeidstiden min skal forandres litt snart:) Trening og frisk luft er jo bare så deilig.

    Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg, og at du vil delta på min give away!

    Klem fra Thea

    SvarSlett
  5. ..La meg til som følger av deg jeg.. Søt blogg du har!

    SvarSlett