fredag 17. desember 2010

En uke igjen


Det er så deilig å kunne sitte ned etter en travel dag og bare nyte førjulen.
En uke igjen til jul nå, og jeg er for en gangs skyld klar. Det eneste som gjenstår er å få handlet inn mat, frukt og snop. Men, det tenker jeg at jeg venter til midt i neste uke med. Juletreet ble innkjøpt i går, så nå diskuteres det heftig i heimen og hvorvidt det skal tas inn og pyntes eller om vi skal vente noen dager. Jeg kjenner jeg ikke er helt klar ennå. Med foreldre som driver butikk, var det aldri aktuelt i min barndom å vente til lille julaften med å pynte tre. Da jobbet de til sene kvelden. Så, jeg er vant med å pynte treet siste helgen før jul, en skikk jeg har holdt på etter at jeg fikk barn selv. Også må det alltid være edelgran, også må den gå til taket, og helst jevn og fin...... Vanskelig det der med juletre. Når du står der og skal kjøpe, ser de aller fleste veldig bra ut. Også blir det ofte litt nedtur når man kommer hjem. Må bare innrømme at det har hendt at jeg har reist ut å kjøpt et nytt...... Håper jeg har truffet blink med første forsøk i år. Hmmm, plutselig kjenner jeg at jeg gleder meg til å få lukten av granbar inn i huset.

1 kommentar:

  1. Åååå jeg gleder meg også til granlukt i stuen. Men her pyntes treet aldri før lille julaften med full sermoni og etterfulgt av epleskiver i beste tradisjon. Kun 1 uke igjen til jul i dag, gleeeder meg/oss:-)
    Ha en fin helg!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett